Zkušenosti majitele |
Po roce a půl upravování MZ 150 se potvrdil můj původní
předpoklad, že tento motocykl na enduro nebo motocross není nejvhodnější, zejména pokud bych
chtěl trochu skákat. Proto jsem se na podzim 2003 neudržel a sáhl jsem po nejlevnějším
opravdovém enduru na českém trhu. Praga mě lákala již dříve, jak solidní satvbou, dvoudobým
motorem chlazeným kapalinou, tak i doporučeními hovořícími o kvalitách podvozku. Svou roli
hrál i fakt, že se jedná o českou značku. Na Pragovce jsem zatím neujel mnoho, takže o
spolehlivosti budu moci hovořit až později. Motocykl mě však nezklamal, jako pro začátečníka
mi postačuje výkon 18 k, které agregát dává. S podvozkem jsem zcela spokojen, nestalo se mi,
že by při doskoku šlo cokoli na doraz. Kvalita zpracování je na přijatelné úrovni, jedinou
závadou promptně odstraněnou v rámci garance byla přidřená osa řadičky. Do zlepšování
motocyklu jsem neinvestoval v podstatě nic, jedinou změnou byla demontáž zpětných zrcátek
a montáž hliníkových řidítek Star Bar.
Jirka
|
|
Servisní údaje |
Jedna z mála věcí, se kterými má Praga občas problémy,
je řazení, a to hlavně u prvních modelů, u pozdějších už funguje bez problémů. Nedorozumění
může vzniknout také při pádu na levou stranu, kdy můžeš upadnout na řadičku, která dá následně
energickou babu řadícímu automatu, a ten se ohne. Oprava je ale jednoduchá, protože stačí
sundat víko a plech narovnat. Když vyměníš řadičku za ohýbací, nic podobného se ti nestane.
Komu se líbí myšlenka upravit motor továrním kitem, nemusí se bát omezení životnosti, protože
jednoválec je na vyšší výkon konstruován a sériových 18 koní má jen kvůli homologaci. Hodně
robustní je i vnitřek převodovky, která byla v Jawě konstruovaná také se záměrem přenášet
výkon čtyřdobého čtyřkila, k jehož výrobě nakonec nedošlo. Přesto, že dvěpade se již vyrábět
nebude a do prodeje se dostane jen posledních pár desítek kusů, o díly se bát rozhodně
nemusíš, protože jejich zásoba je víc než dostatečná a minimálně příštích deset let o ně
nouze nebude. |
|