Jediné želízko v ohni MMČR silničních motocyklů, které má originální české srdce, se
podruhé narodilo. Povedená stopětadvacítka FGR, která je dílkem vývojového týmu ústecké
firmy FPOS-Kovovýroba, totiž totálně změnila svůj háv. V loňském roce byl tuzemské výroby
pouze motor a převodovka, zatímco rám i zadní kyvka byly japonské. Díky dalšímu vývoji je
pro letošní rok už celý motocykl sestaven pouze z českých komponentů, které ale fungují
stejně dobře, jako ty zahraniční. V těchto týdnech probíhá první testování nového stroje.
Po 28 letech by se na závodních drahách mohl objevit ryze český a přitom konkurenceschopný
stroj. Pokud půjde vše hladce a podle potřeby představ týmu, tak FGR spatříme v akci už 4.
července při národním mistrovství v Mostě.
Nový rám FRG je příhradový z chrommolybdenových trubek a zadní kyvná vidlice je frézovaná
na CNC centru ze speciální slitiny CERTAL. konstruktérům se podařilo docílit toho, že
všechny seřizovací a aretační prvky hlavy rámu jsou lehce přístupné běžným nářadím a
C-klíčem.
Oficiálního představení motocyklu se zúčastnil i ministr průmyslu a obchodu Urban, který
se stal jeho kmotrem a sám na něm ujel první metry.
Ústí nad Orlicí (ohc) | ČMN 2.červenec 2004 |