 Nový moped na trhu
   Nový moped na trhu    Světovou premiéru před motorkářskou veřejností si během uplynulého týdne odbyl na   výstavě Motocykl nový moped Vision MV - 01, který má velkou šanci stát se nástupcem  Stadionů. V neuvěřitelně krátké době a takřka na koleně jej vytvořili dva konstruktéři  z Vodňan - František Zronek a Miroslav Panský. Malý motocykl svými parametry může   konkurovat výrobkům světových značek. Jako nevýhoda pro start nového stroje by se mohlo  zdát, že moped nenese tradiční českou značku Jawa nebo ČZ, ale skrývá se za ním   výrobce balicí techniky Mašek. Oba konstruktéři jsou bývalí zaměstnanci společnosti  Motor Jikov, kteří odmítli přejít do týnecké Jawy poté, co tam byla převedena  motocyklová divize Dandy. Rozhodli se, že zkusí podnikat s vlastním výrobkem.
      Světovou premiéru před motorkářskou veřejností si během uplynulého týdne odbyl na   výstavě Motocykl nový moped Vision MV - 01, který má velkou šanci stát se nástupcem  Stadionů. V neuvěřitelně krátké době a takřka na koleně jej vytvořili dva konstruktéři  z Vodňan - František Zronek a Miroslav Panský. Malý motocykl svými parametry může   konkurovat výrobkům světových značek. Jako nevýhoda pro start nového stroje by se mohlo  zdát, že moped nenese tradiční českou značku Jawa nebo ČZ, ale skrývá se za ním   výrobce balicí techniky Mašek. Oba konstruktéři jsou bývalí zaměstnanci společnosti  Motor Jikov, kteří odmítli přejít do týnecké Jawy poté, co tam byla převedena  motocyklová divize Dandy. Rozhodli se, že zkusí podnikat s vlastním výrobkem. 
   Moped si prý vybrali proto, že je cenově dostupný a oslovuje všechny generace motoristů.  Na trhu prý navíc takový domácí výrobek chyběl. První funkční vzorek začínali  připravovat s čistým stolem a rýsovacím prknem. V loňském červenci se už rozběhla  výroba prototypové řady. Stroj s označením Vision MV - 01 je dvoumístný mokik, vzadu  odpružený centrální jednotkou. Má jednostupňovou převodovku s automatickou spojkou a  elektrický startér. Jako motor je použit agregát Puch o objemu 50 ccm a výkonu 2,2 kW  při 5.000 otáčkách. Motor dokoáže stroj rozjet až na 45 km/h. Model Vision byl minulý  týden představen motorkářské veřejnosti právě na výstavě Motocykl, kde velký zájem  lidí konstruktérům potvrdil, že jejich krok byl učiněn správným směrem. Motocyklů se   nyní vyrobí asi 50 měsíčně s tím, že produkci lze až o polovinu zvýšit. Bude to asi   potřeba, protože kromě českých prodejců prý o motorku projevil zájem i slovenský trh.  Za zmínku stojí, že jeden model již brázdí i silnice v Mexiku.
      Moped si prý vybrali proto, že je cenově dostupný a oslovuje všechny generace motoristů.  Na trhu prý navíc takový domácí výrobek chyběl. První funkční vzorek začínali  připravovat s čistým stolem a rýsovacím prknem. V loňském červenci se už rozběhla  výroba prototypové řady. Stroj s označením Vision MV - 01 je dvoumístný mokik, vzadu  odpružený centrální jednotkou. Má jednostupňovou převodovku s automatickou spojkou a  elektrický startér. Jako motor je použit agregát Puch o objemu 50 ccm a výkonu 2,2 kW  při 5.000 otáčkách. Motor dokoáže stroj rozjet až na 45 km/h. Model Vision byl minulý  týden představen motorkářské veřejnosti právě na výstavě Motocykl, kde velký zájem  lidí konstruktérům potvrdil, že jejich krok byl učiněn správným směrem. Motocyklů se   nyní vyrobí asi 50 měsíčně s tím, že produkci lze až o polovinu zvýšit. Bude to asi   potřeba, protože kromě českých prodejců prý o motorku projevil zájem i slovenský trh.  Za zmínku stojí, že jeden model již brázdí i silnice v Mexiku.
  
| text: Přéma a Zdeněk | ČMN 23.3.2001 |