Že tradiční česká značka ČZ zmizela z motocyklového trhu a stejně tradiční Jawa na něm
živoří, jsme si zvykli. Stejně jsme si zvykli, že se čas od času objeví nová česká
značka, která se začne - nebo alespoň plánuje - vyrábět motocykly. Tak se v minulosti
objevily motocykly Pento, Blata, Praga nebo Moto Union alias Dandy. A nyní zde máme
další nadšence, kteří se rozhodli vyplnit mezeru v nabídce. Jejich cílovou skupinou
jsou ti nejmenší adepti motorismu, kteří ještě nedosáhli dvanácti let. Protože tvůrci
stroje jsou bývalí šlapačkáři a věří, že trial je tou nejvhodnější disciplínou k získání
obratnosti a dokonalosti v ovládání motocyklu, je jejich produktem trialový motocykl.
V souladu se současným "ekologickým" trendem zvolili čtyřdobý motor, a jediným takovým
motorem dostupným na českém trhu je motor, který je montován do Jawy Robby. Je to
robustní vzduchem chlazená sedmadevadesátka OHC (původní konstrukce Hondy asi z 80. let,
vyráběná v licenci kdesi v Asii) s příjemným průběhem točivého momentu, který je
v trialu velmi důležitý, a se čtyřstupňovou převodovkou. Motor perfektně zapadá do
současných předpisů - letos se již třetím rokem pojede v trialu třída "Žák" pro jezdce
do 12 let na motocyklech s dvoudobým motorem do 80 cm3 nebo čtyřdobým
motorem do 100 cm3. Pro tyto děti chyběl vhodný motocykl, většinou startovaly
buď na automatech s příliš malými koly, nebo mohly zvolit řazenou padesátku, ale na
příliš velkých kolech. Shupa BC 100 Junior, jak zní celý název motocyklu, používá kola
19" a 16" s kotoučovými brzdami, pérování je Paioli se zdvihy kol 150 mm. Rám typu
deltabox je tvořen tenkostěnnými ocelovými profily a prvky z duralu. Motocykl se
světlou výškou 290 mm a výškou "sedla" 625 mm váží 65 kg a vyrábí se zatím jen na
zakázku za 77.777 Kč. Zajímavý je údaj o spotřebě: dva litry paliva na víkend...
Tvůrci motocyklu připravují také verze motocyklu pro plochou dráhu a motobal!