logo G.U.N Trike Tři kola a super


   Není sporu o tom, že film Dva nosáči tankují super se největší měrou podílel na popularisaci velkých motorových tříkolek. Tankovat super můžete i vy, a nemusíte mít ani dlouhý nos.

Přístrojovou desku tvoří, podobně jako na motocyklech, dva klasické budíky. Přední části dominují dva velké kruhové světlomety a široké přední kolo.   Období po sametové revoluci umožnilo rozvoj i této motocyklové kategorie u nás. Na českém trhu existuje řada firem, které se zabývají výrobou nebo dovozem tříkolek, jednou z nich je brněnská firma G.U.N Trike. Původní vlastí těchto tříkolek je Německo, kde pan Jiří Urban, majitel a ředitel v jedné osobě, dlouhou dobu působil a nasbíral mnoho zkušeností. V České republice vyrábí karoserie i pro export a kompletuje stroje pro tuzemský trh. Jak sám o hejkalech (pěkná přezdívka pro tříkolku!) říká, není to u nás velký business. "Dělám to spíše z lásky k těmto strojům a líbí se mi, když vlastně vyrábím stroj, který je svému budoucímu pánovi šitý na míru."
   Každý výrobek je vlastně originál. Zákazník může zvolit ze základní nabídky typu karoserií, vyrobených z probarvené pryskyřice, vymyslet si různé modifikace a doplňkové vybavení. Nabízený motor je však pouze jeden. Vzduchem chlazený čtyřválec boxer, pocházející z VW Brouk. V blízké době by se měl však objevit motor o zdvihovém objemu 1800 ccm a další varianty karoserie. Za motorem následuje čtyřstupňová převodovka se zpátečkou, přičemž řadící páka je umístěna na středové konzole před sedadlem řidiče.
   Jízdní vlastnosti a ovládání těchto strojů jsou ojedinělé. V zatáčkách se chová jako automobil, ale není problém dostat hejkala na zadní. Ovládání přední i zadní brzdy a spojky je nožní, plyn se ovládá klasicky pravou rukojetí. Podrobněji vás s jedním z modelů firmy G.U.N Trike seznámíme v připravovaném redakčním testu.

text:Petra Gregorová, foto: Richard Hryciow Motocykl 3/2001

Dvě rozdílné verze tříkolek G.U.N Trike. Jejich krásu a mohutnost však nelze popsat slovy.

Technická data
Motor
Vzduchem chlazený čtyřdobý čtyřválec s protiběžnými písty, jeden vačkový hřídel uložený v bloku motoru poháněný řetězem, dva ventily na válec ovládané zdvihacími tyčkami a vahadly, tlakové oběžné mazání, dva dvoukomorové karburátory, hliníkový chladič oleje, řízený katalytický systém, el. spouštěč.
Zdvihový objem1600 cm3
Max. výkon37 kW (50 k) při 4100 1/min
Převodové ústrojí
Mechanicky ovládaná jednolamelová suchá spojka s talířovou pružinou, čtyřstupňová převodovka s reverzním chodem.
Podvozek
Trubkový příhradový rám z oceli, trapézová odpružená přední vidlice, zadní nezávislé zavěšení obou kol s nastavitlnými pružícími a tlumícími jenotkami, vpředu jednoduchá kotoučová brzda s jednopístkovým třmenem, vzadu bubnové brzdy, dvouokruhový brzdový systém, mechanická ruční brzda.
Kola150/60 R17 - 4,25"
295/50 R 15 - 12"
Rozměry a hmotnosti
Objem nádrže40 l
Pohotovostní hmotnost520 kg
Užitečná hmotnost230 kg
Délka3220 mm
Šířka1810 mm
Výška1100 mm
Jízdní výkony
Nejvyšší rychlost140 km/h
Barevné provedení
Vybrat si můžete ze 40 druhů barev, včetně metalizovaných a flitrovaných odstínů.
Záruka
Šest měsíců bez omezení počtu najetých kilometrů.
Cena
dle individuálních požadavků (500.000 Kč)