logo Pento Velká hračka
JH Pento Baby

Začít již od útlého věku točit plynovou je snem nejednoho malého špunta. Motocykl JH Pento Baby je jedním z těch, za jehož řidítka můžete svou ratolest posadit.

   Dalším kouskem z dílny zlínského výrobce JH Pento je motokrosový stroj pro malé motocyklisty. Minikros Pento Baby je vhodný k výuce dětí v terénu.
Motokrosový stroj pro malé motocyklysty můžete otestovat třeba na louce za vaším domkem. 
Centrální zavěšení zadního kola zvládá nerovnosti s přehledem, bohužel přední vidlice za moc nestojí.   Celý minimotocykl je postaven pro děti okolo osmi let věku. Výkon není ani příliš velký, ani moc malý a dávkování plynu zvládne malý začátečník hravě. Rozjezd je díky samočinné variátorové převodovce plynulý, stroj sebou nijak necuká, není ani moc líný. Startování je nožní a nečiní slabší dětské noze nejmenší problém. Podvozek s centrálním zavěšením zadního kola zvládá nerovnosti celkem dobře, zato přední vidlice za moc nestojí. Je hodně tvrdá a špatně pruží, celá motorka dost uskakuje. Brzdy jsou však slušné, a přestože jsou obě dvě bubnové, fungují s jistotou.
   Jednu vadu ale brzdy přece jen mají. Přední páčka neodpovídá velikosti dětské ruky a náš testovací jezdec na ni jen s těží dosáhl.
   Řidítka drží čtyři šrouby, a díky tomu je lze nastavit podle libosti dopředu či dozadu. Jejich velikost však zcela neodpovídá klasickému motokrosovému stroji. Hmotnost 47 kg není zrovna malá a slabšímu začátečníkovi může způsobit nejedny trable, a pokud není dítě na motorku zvyklé, brzy ho bolí ruce. Zajímavým řešením je nádrž přímo v rámu, zato laminátová kapotáž není to pravé ořechové. Snad se později dočkáme plastové kapotáže.
   Pento Baby je za cenu okolo dvaceti tisíc nejlevnějším dětským motocyklem na trhu. Jak nám potvrdil výrobce, projde brzy úpravami, které by měli odstranit všechny nedostatky.

text a foto:Radim Zelinger Motocykl 10/1999

Technická data
Motor
Vzduchem chlazený dvoudobý jednoválec, rozvod membránami přes klikovou skříň, karburátor Dell´Orto o průměru 14 mm, poloautomatický sytič, mazání směsí, ředění olej - benzín: 1:50, bezkontaktní tyristorové zapalování, alternátor 60 W, nožní spouštěč.
Brtání x zdvih39,0 x 41,7 mm
Zdvihový objem49,8 cm3
Kompresní poměr9:1
Max. výkon2,5 kW (3,4 k) při 7200 1/min
Max. točivý moment4,0 Nm při 4500 1/min
Převodové ústrojí
Primární převod pomocí samočinné variátorové převodovky (1:1,95 - 0,85), samočinná odstředivá suchá spojka, sekundární převod řetězem.
Podvozek
Páteřový rám z ocelovým trubek, přední teleskopická vidlice, průměr nosných trubek 30 mm, zavěšení zadního kola systémem pro-link, centrální pružící a tlumící jednotka s progresivní charakteristikou pružiny, vpředu a vzadu bubnová brzda o průměru 90 mm, kola z lehkých slitin.
Zdvih kol70/120 mm
Pneu2,50-10
Rozměry a hmotnosti
Délka/šířka/výška1350/640/650 mm
Rozvor950 mm
Výška sedla550 mm
Hmotnost s plnou nádrží47 kg
Nádrž3 l
Nejvyšší rychlost (konstrukční)40 km/h
Průměrná spotřeba2,0 l/100 km
Cenaokolo 20.000 Kč