Začít již od útlého věku točit plynovou je snem nejednoho malého špunta. Motocykl JH Pento Baby
je jedním z těch, za jehož řidítka můžete svou ratolest posadit.
Dalším kouskem z dílny zlínského výrobce JH Pento je motokrosový stroj pro malé motocyklisty.
Minikros Pento Baby je vhodný k výuce dětí v terénu.
Celý minimotocykl je postaven pro děti okolo osmi let věku. Výkon není ani příliš velký, ani moc
malý a dávkování plynu zvládne malý začátečník hravě. Rozjezd je díky samočinné variátorové
převodovce plynulý, stroj sebou nijak necuká, není ani moc líný. Startování je nožní a nečiní slabší
dětské noze nejmenší problém. Podvozek s centrálním zavěšením zadního kola zvládá nerovnosti celkem
dobře, zato přední vidlice za moc nestojí. Je hodně tvrdá a špatně pruží, celá motorka dost uskakuje.
Brzdy jsou však slušné, a přestože jsou obě dvě bubnové, fungují s jistotou.
Jednu vadu ale brzdy přece jen mají. Přední páčka neodpovídá velikosti dětské ruky a náš testovací
jezdec na ni jen s těží dosáhl.
Řidítka drží čtyři šrouby, a díky tomu je lze nastavit podle libosti dopředu či dozadu. Jejich velikost
však zcela neodpovídá klasickému motokrosovému stroji. Hmotnost 47 kg není zrovna malá a slabšímu
začátečníkovi může způsobit nejedny trable, a pokud není dítě na motorku zvyklé, brzy ho bolí ruce.
Zajímavým řešením je nádrž přímo v rámu, zato laminátová kapotáž není to pravé ořechové. Snad se
později dočkáme plastové kapotáže.
Pento Baby je za cenu okolo dvaceti tisíc nejlevnějším dětským motocyklem na trhu. Jak nám potvrdil
výrobce, projde brzy úpravami, které by měli odstranit všechny nedostatky.
|
Technická data |
Motor |
Vzduchem chlazený dvoudobý jednoválec, rozvod membránami přes klikovou skříň,
karburátor Dell´Orto o průměru 14 mm, poloautomatický sytič, mazání směsí, ředění olej - benzín:
1:50, bezkontaktní tyristorové zapalování, alternátor 60 W, nožní spouštěč. |
Brtání x zdvih | 39,0 x 41,7 mm |
Zdvihový objem | 49,8 cm3 |
Kompresní poměr | 9:1 |
Max. výkon | 2,5 kW (3,4 k) při 7200 1/min |
Max. točivý moment | 4,0 Nm při 4500 1/min |
Převodové ústrojí |
Primární převod pomocí samočinné variátorové převodovky (1:1,95
- 0,85), samočinná odstředivá suchá spojka, sekundární převod řetězem. |
Podvozek |
Páteřový rám z ocelovým trubek, přední teleskopická vidlice, průměr
nosných trubek 30 mm, zavěšení zadního kola systémem pro-link, centrální pružící a tlumící
jednotka s progresivní charakteristikou pružiny, vpředu a vzadu bubnová brzda o průměru 90 mm,
kola z lehkých slitin. |
Zdvih kol | 70/120 mm |
Pneu | 2,50-10 |
Rozměry a hmotnosti |
Délka/šířka/výška | 1350/640/650 mm |
Rozvor | 950 mm |
Výška sedla | 550 mm |
Hmotnost s plnou nádrží | 47 kg |
Nádrž | 3 l |
Nejvyšší rychlost (konstrukční) | 40 km/h |
Průměrná spotřeba | 2,0 l/100 km |
Cena | okolo 20.000 Kč |
|