logo Fiat

Fiat 126p

- technické údaje
- úpravy
- náhradní díly
- provedené opravy

- stručná charakteristika

Fiat 126p Automobil Fiat 126p jsem koupil v řijnu 1998 od druhého majitele a to na inzerát. Vozidlo se zdálo být v dobrém technickém stavu a majitel uváděl nedávnou výměnu válců, pístů a alternátoru, což také dokládal paragony. Jedná se o typ 126p 650E, r.v.1988 a na tachometru měl v době koupě 57.250 km.
V té době měl Fiat ještě šedou barvu a byl polepen spoustou ochranných lišt. Při strhávání jedné z nich jsem ssebou vzal i lak, což urychlilo mé váhání ohledně nového laku. Ten dostal ještě koncem řijna téhož roku.

V dlohodobém měření mi vychází průměrná spotřeba 5,2 l/100km (průměr za 30.000km).
V motoru používám olej MOGUL SPECIAL (SAE 10W-30) a v převodovce olej MOGUL TRANS 90 .

Ted již má "Želva", jak fiátku důvěrně říkám, najeto přes 100.000 km a má za sebou spostu oprav. Již dvakrát mě nechal na holičkách, ale i přesto všechno ho mám rád. Už jsem k němu získal citový vztah a jednou ho budu těžko opouštět. Vím, že teď bude těch oprav čím dál tím více, ale protože ceny náhradních dílů jsou u tohoto vozu skoro směšné, nebojím se jich, a myslím, že mi "Želvička" ještě dlouho vydrží.

Nakonec Fiátek najezdil 116.000 km. Se mnou skoro 60.000 a byl jsem s ním celkem spokojen. Kupce jsem našel v Praze Hájích. Druhý den jsem se na něj jel ještě jednou podívat a naposledy se s ním rozloučit. Měl jsem ho moc rád.