tab.5a Údržba a opravy fozů Fiat 126p,127,128, 128 Familiare, 128 Rally a Zastava 1100 .. (1983) | Motor |
| umístění | vzadu, v podélné ose vozu |
| druh | benzínový, čtyřdobý, řadový, karburátorový |
| rozvod | visutými ventily a vačkovým hřídelem v bloku (OHV) |
| počet válců | 2 v řadě |
| vrtání pístů | 77 mm |
| zdvih pístů | 70 mm |
| celkový zdvihový objem | 652 ccm |
| stupeň komprese | 7,5 |
| max. výkon / otáčky | 17,6 kW / 4.500 ot./min |
| max. točivý moment | 41,5 Nm / 3.000 ot./min |
| rozvod | sací otevírá | 26° před HÚ |
| sací zavírá | 57° za DÚ |
| výfukový otevírá | 66° před DÚ |
| výfukový zavírá | 17° za HÚ |
| vůle mezi ventilem a vahadlem pro kontrolu časování rozvodu (studený motor) | 0,625 mm |
| provozní vůle při studeném motoru - sací ventily | 0,20 |
| provozní vůle při studeném motoru - výfukové ventily | 0,25 |
| pohon vačkového hřídele | jednoduchým řetězem |
| vačkový hřídel | v bloku motoru |
| seřizování vůle ventilů | seřizovacími šrouby |
| klikový hřídel | počet ložisek | 2 |
| směr otáčení | doprava |
| pánve hlavních ložisek | tenkostěnné, ložiskový kov |
| ojnice | pánve ojničních ložisek | tenkostěnné, ložiskový kov |
| píst | typ | s rovným dnem |
| písní kroužek v 1.drážce | těsnící |
| písní kroužek v 2.drážce | polostírací |
| písní kroužek v 3.drážce | stírací s radiálními zářezy a rozpínací pružinou |
| otvor pro pístní čep | 2 mm mimo osu pístu |
| pístní čep | otočný v oku ojnice |
| palivová soustava | palivové čerpadlo | mechanické membránové |
| pohon čerpadla | od vačkového hřídele |
| karburátor | jednoduchý, spádový, ručně ovládaný sytič, akcelerační pumpička |
| typ karburátoru | Weber 28 IMB 1 |
| čistič vzduchu | suchý s papírovou vložkou |
| odsávání olejových par a zbytků spalin z klikové skříně | z horního víka motoru do sacího hrdla karburátoru |
| mazací soustava | druh mazání | tlakové se zubovým čerpadlem |
| pohon olejového čerpadla | vačkovým hřídelem |
| přetlakový ventil | v olejovém čerpadle |
| normální tlak oleje při 100°C | 245 až 294 Kpa |
| spínač kontrolní svítilny mazání spíná při | 39 až 58 kPa |
| čistění oleje hrubé | sítem na sacím koši ve spodním víku motoru |
| čistění oleje jemné | plnoprůtokovým odstředivým čističem |
| chladící soustava | druh clazení | vzduchové, s větrákem a termostatem ovládajícím klapku na výstupu vzduchu |
| druh větráku | odstředivý na hřídeli alternátoru |
| pohon větráku | klínovým řemenem od klikové hřídele |
| termostat | ve vodícím plášti vzduchu |
| otevírací teplota termostatu | 68 až 75 °C |
| plně otevřený termostat | 87 až 93 °C |
tab.5b Údržba a opravy fozů Fiat 126p,127,128, 128 Familiare, 128 Rally a Zastava 1100 .. (1983) | Elektrická soustava |
| zapalování | druh zapalování | akumulátorové |
| pořadí zapalování | 1 - 2 |
| základní předstih zážehu | 10° |
| automatický odstředivý předstih | 18° |
| vzdálenost kontaktů přerušovače | 0,47 až 0,53 mm |
| zapalovací svíčky | BRISK N 15 Y, Iskra F 95 P, Marelli CW 8 NP, Champion L 81 Y |
| závit svíčky | M 14 x 1,25 |
| vzdálenost elektrod | 0,6 až 0,7 mm |
| zapalovací cívka | Zelmont BE 200 B, Marelli BE 200 B, Martinetti G 52 S |
| akumulátor | jmenovité napětí | 12 V |
| jmenovitá kapacita (při 20 h zatížení) | 34 Ah |
| ukostření | záporný pól |
| délka | 207 ±1 mm |
| šířka | 174 ±1 mm |
| výška (včetně pólových vývodů) | 192 ±2 mm |
| hmotnost s náplní elektrolytu | asi 12 kg |
| hmotnost bez elektrolytu | asi 8,35 kg |
| alternátor | typ | synchronní |
| výkon | 500 W |
| max. proud | 33 A |
| spínací otáčky | 1100 ±50 ot./min |
| spouštěč | výkon | 0,5 kW |
| ovládání | mechanické lanem |
| stěrač | výkon motoru | 25 W |
| počet cyklů za min | 60 až 70 |
| cyklovač | plynulá regulace |
| přerušovač směrových světel | počet přerušení za min | 77 až 93 |
| Spojka |
| typ | třecí jednokotoučová, suchá, s talířovou pružinou |
| průměr vnějšího třecího obložení | 155 mm |
| průměr vnitřního třecího obložení | 114 mm |
| nejvyšší dovolená axiální házivost hnaného kotouče | 0,20 mm |
| volný chod pedálu | 25 až 32 mm |
| činný zdvih vypínací objímky spojky odpovídající nejmenšímu oddálení přítlačného kotouče o 1,4 mm | 8 mm |
| ovládání spojky | mechanické, lanem |
| Převodovka |
| typ | mechanická, čtyřstupňová, se zpětným chodem, synchronizovaný 2.,3., a 4. rychlostní stupeň |
| převodové poměry | 1. rychlostní stupeň | 3,250 |
| 2. rychlostní stupeň | 2,067 |
| 3. rychlostní stupeň | 1,300 |
| 4. rychlostní stupeň | 0,872 |
| zpětný chod | 4,024 |
| poměr stálého převodu | 8/39 (1:4,87) |
| celkový převodový poměr | 1. rychlostní stupeň | 15,844 |
| 2. rychlostní stupeň | 10,072 |
| 3. rychlostní stupeň | 6,350 |
| 4. rychlostní stupeň | 4,246 |
| zpětný chod | 19,367 |
| umístění řadící páky | na podlaze |
tab.5c Údržba a opravy fozů Fiat 126p,127,128, 128 Familiare, 128 Rally a Zastava 1100 .. (1983) | Řízení |
| typ | šnekové |
| převodový poměr | 1:13 (2:26) |
| počet otáček volantu mezi krajními polohami | 2,9 |
| nejmenší poloměr otáčení (stopový) | 4,3 m |
| sloupek řízení | dělený, bezpečnostní se dvěma křížovými klouby |
| Přední náprava |
| typ | nezávislé zavěšení kol s horními příčnými závěsnými rameny |
| pérování | příčné listové pero se dvěma opěrnými body plní současně funkci příčného stabilizátoru |
| tlumiče pérování | dvojčinné, teleskopické, olejové |
| geometrie - plně zatížený vůz | odklon kola - měreno na ráfku | +4 až +8 mm (0°30' až 1°30') |
| sbíhavost - měřeno na ráfku | -1 až +3 mm |
| příklon rejdového čepu | 6° |
| záklon rejdového čepu | 8 až 10° |
| Zadní náprava |
| typ | hnací, kola nezávisle zavěšena na šikmých kyvných ramenech |
| pérování | vinuté pružiny se soustřednými teleskopickými tlumiči |
| tlumiče pérování | dvojčinné, teleskopické, olejové |
| geometrie - plně zatížený vůz | odklon kola - měreno na ráfku | +3 až +7 mm (0°22' až 1°22') |
| sbíhavost - měřeno na ráfku | +5 až +9 mm |
| Kola a pneumatiky |
| typ kol | disková |
| rozměr ráfku | 4 x 12" |
| pneumatiky | radiální |
| rozměr pneumatik | 135 SR - 12" |
| huštění | přední | 137 kPa |
| zadní | 196 kPa |
| Brzdová soustava |
| typ brzd | čelisťové |
| provozní brzda | kapalinová, dvouokruhová, se samočinným seřizováním vůle mezi čelistí a bubnem |
| první brzdový okruh | přední kola |
| druhý brzdový okruh | zadní kola |
| průměr brzdových bubnů | 170,1 až 170,4 mm |
| parkovací brzda | ruční, mechanická, působící na zadní kola |