charset=utf-8
| - stručná charakteristika | - pneumatiky | |
| - technické údaje | - údržba a kontroly | |
| - výbava | - zkušenosti |
Palubní deska montovaná na typ 640 je myslím pěkná, ale
při větším slunci jsou některé kontrolky nečitelné.
Rohodl jsem se tedy pro zástavbu LED (svítivé diody).
Není možné je zabudovat do stávajících patic a tak jsem
celou desku s žárovkami vyjmul a na jejím místě jsem vyřízl
čtvercový otvor. Jako zdroje světla jsem použil
vysocesvítivé LED. Sestavil jsem si diody na destičce do
požadovaného tvaru a upevnil do speciálních patic.
Vývody diod, předřadné rezistory a automobilové konektory
jsem připájel na cuprextitovou destičku a celé vsadil do
toho čtvercového otvoru a zalepil. Vše propojil orig.
kabely, aby byla možná úprava do původního stavu (navíc
jsem použil jen dva jednožilové kabely o délce asi 10 cm.
Protože chci motocykl používat především k cestování,
zakoupil jsem v motobazaru postranní kufry HEPCO & BECKER.
Ke kufrům jsem nedostal žádné nosiče a tak jsem dle vlastního
nechal vyrobit jiné. Uchytné body jsem použil stejné jaké
používají originální kufry Jawa, tedy oba úchyty bočních
padacích rámů a šroub stupačky spolujezdce. Při
rozměřování je důležité posadit na motocykl spolujezdce,
aby mu při jízdě kufry nepřekážely. Kufry jsou dost
velké (odhaduji tak 30 l jeden) a tak jsem musel na
rámy přemístit i zadní blikače (také po vzoru orig.
kufrů). Při sváření rámů přímo na motorce je nutné
odpojit veškerou elektroniku (usměrňovač, regulátor,
relé), jinak dojde k jejich zničení. Rámy mám připevněné
natrvalo, takže je nesundavám
ani když jedu bez kufrů. Jsou poměrně nenápadné a
nekouká z nich žádná hrana nebo špice, která by mohla
někoho poranit.
Při cestování často potřebuji přesně měřit vzdálenost a rychlost. Navíc jsem
u své Jawy postrádal denní počitadlo kilometrů a tak jsem se rozhodl ke koupi
digitálního tachometru Sigma Targa. Umožňuje měřit celkové i denní kilometry, okamžitou,
průměrnou i maximální rychlost a jsou na něm i hodiny s budíkem. Tento tachmetr
jsem si vybral prot, že má pevný kovový obal, měří dostatečně vysokou rychlost a
je dodáván s magnetem na ráfky z lehkých slitin.
Původně jsem chtěl tachometr připevnit doprostřed řidítek, nakonec však našel místo
na levé staně. U Jawy 350 Sport s velkou kapotáží ani při největším dešti není ohrožen
vodou, protože ta je spolehlivě odváděna kapotáží mimo něj.
Jelikož motocykl používám převážně plně zatížený, nebyl jsem spokojený s životností
standardního řetězu. Byl jsem nucen ho velmi často napínat a k výměně docházelo asi po
ujetí 5000 km. U firmy ČZ Contra jsem si objednal O-kroužkový řetěž ČZ OR 418. Stál mě
asi tisíc korun a protože jsem měl právě motocykl v servisu, nechal jsem si ho tam
vyměni. O-kroužkový řetěz je ovšem o několik milimetrů širší než řetěz obyčejný a
nevejde se tedy do zapouzdření. Byl jsem tedy nucen celé zapouzdření odstrojit.
Řetěz je nutné alespoň trochu něčím zakrytovat, aby nebyl celý stoj stále mastný
od odlétávajících kapek oleje. K zakrytování jsem použil plastový kryt dodávaný k Jawě
50 Mosquito, který jsem trochu upravil. Přichycen je pouze na ose zadního kola. U osy
kyvné vidlice je pouze opřen. Aby řetěz nepřicházel při kývání přímo do styku s kyvnou
vidlicí, nasadil jsem na její příčku rozřízlou plastovou trubku.
V dubnu 2002 jsem si nechal svůj motocykl upravit u firmy TK Mototunig v Úžicích u Neratovic.
Firma patří Tomovi Kasalickému. Jedná se především o úpravu časování sacích kanálů, jejich vyleštění,
přetryskování karburátoru a montáž otevřeného sportovního výkonu. Vše proběhlo během 3 dní, kdy jsem
jel na dovolenou a motocykl jsem svěřil Tomovi k úpravě. Úprava není na motocyklu zvenku nijak patrná a
projebuje se až po nastartování jadrným sportovním zvukem, který však není nijak hlasitý. Veškeré
úpravy jsou průběžně kontrolována na motorové brzdě a pomocí lambda sondy.