logo HONDA Motorcycles

Honda NTV 650


Stručná charakteristika Výbava a úpravy Pneumatiky
Technické údaje Testy a články Fotogalerie
Údržba a kontroly Návody Odkazy


Nezničitelný kardan
Honda NTV 650

   Není náhodou, že především kurýři na motocyklu slepě věří Hondě NTV 650. Motor nenápadného cestovního stroje s kloubovým hřídelem vybavený válci do V platí totiž za nezničitelný, dokáže mít za sebou hodně přes 100.000 ujetých kolometrů. Při jeho představení v roce 1988 cestovní klientela nevěděla ještě nic o pohádkové spolehlivosti NTV. O to více hlasitěji si stěžovala na houbovité vyladění podvozku, na příliš velkou vůli v přenosu síly, na příliš dlouhý převod dolních převodových stupňů i na brzy prosezené sedlo.
   Honda rychle zareagovala a obdařila NTV, tenkrát ještě s označením Revere, hned v následujícím roce prodlouženými nosnými trubkami vidlice, pružícími elementy s tužším vyladěním, pozměněnou převodovkou s tlumičem rázu a lépe polštářovaným sedlem. Tím byly podstatné nedostatky odstraněny. naproti tomu nic se nezměnilo na špičatém úhlu kolen pro velké jezdce, poněkud nejistém chování v těsných zatáčkách a vysoké ceně. Posledně jmenovaný hendikep se už netýká modelového roku 1993. Model NTV v lehce zeštíhlené formě (hlavní stojánek jako příslušenství, pozměněný kokpit, řidítka z ocelové trubky místo z hliníku, žádný metalický lak) nabízela v příznivější ceně.
   Odměnou za tato opatření se stala významně zvýšená prodejní čísla, i když nepřiškrcený špičkový výkon klesl z bývalých 61 k na 57. Od roku 1994 až do výběhu modelu NTV 650 koncem roku 1998 bylo vzhledem k přísnějším hlukovým a exhalačním limitům dokonce pouze 53 k, čímž se přiškrcení stalo nadbytečné. Kdo dokáže žít s touto nabídkou výkonu a není příliš velký, obdrží v ojetém modelu NTV absolutně spolehlivý a dobře zpracovaný motocykl, který i dnes umí přesvědčit svým neproblematickým chováním při jízdě, řádně zabírajícími brzdami nízkou spotřebou benzínu ve všední den i na cestách.
Honda NTV650 Revere
Situace na trhu
   Ojetých NTV není žádný nedostatek, zejména u našich západních sousedů mají cca 13.000 regisrovaných exemplářů, přičemž lví podíl připadá na variantu s výkonem 50 k (7800 kusů). Proti velké nabídce stojí trvalá, avšak spíše zdrženlivá poptávka. Typickou cílovou skupinou pro NTV jsou lidé, kteří se k motocyklu vrací, umí na Hondě ocenit kloubový hřídel a kvalitní zpracování, a bojí se přitom příplatku za srovnatelný bavorák.
   Levně však NTV nepořídíte. Prodejní cena posledního modelu z roku 1998 je u obchodníků přibližně 98.000 Kč (50.000 kilometrů), exemplář z roku 1994 s ujetými 80.000 kilometry stojí ještě stále 63.000 Kč. Ve skutečnosti však drží nijak překypující poptávka cenovou hladinu va snesitelných mezích. Od soukromníků lze totiž získat veskrze udržované kusy s 20.000 kilometry za podstatně méně než 100.000 Kč. Kdo chce nakoupit za rozumnou cenu, neměl by podlehnout první nabídce - výběr je nakonec dost velký.

Prohlídka
   Nehledě na mouchy prvního modelového roku, nemá NTV 650 žádné konstrukční slabiny. Proto skrývá koupě i hodně ojetého exempláře málo rizik, pokud byly ovšem dodržovány intervaly pravidelné údržby. Zájemci o ojetý stroj by se měli tedy soustředit na kontrolu udržovanosti motocyklu a na obvykle opotřebované součásti.

text: Radovan Míča, foto: MPI Motocykl 6/2004

Technické údaje (Model RC 33)
Motor: Vodou chlazený čtyřdobý dvouválec s válci do V v úhlu 52 stupňů, řetězem poháněné nahoře umístěné vačkové hřídele, tři ventily pro válec, vahadla, mazání tlakové oběžné, dva rovnotlaké karburátory Keihin průměr 36,5 mm, žádné čistění výfukových plynů, alternátor 445 W, akumulátor 12 V/8 Ah, mechanicky ovládaná vícelamelová spojka v olejové lázni, pětistupňová převodovka, kloubový hřídel.
Vrtání x zdvih 79 x 66 mm
Objem 647 cm3
Kompresní poměr 9,2 : 1
Výkon 39 kW (53 k) při 7500 1/min
Maximální točivý moment 53 Nm při 6500 1/mn
Podvozek: Páteřový rám z oceli, teleskopická vidlice průměr 41 mm, jednoramenná kývačka ze slitiny lehkých kovů, přímo ukotvená pružící a tlumící jednotka, měnitelná tvrdost pružiny a stupňovitá možnost změny tlumení. Dvojitá kotoučová brzda vpředu průměr 316 mm s dvoupístkovým třmenem, vzadu kotoučová brzda průměr 276 mm s jednopístkovým třmenem, pneumatika vpředu 110/80 H 17, vzadu 150/70 H 17.
Rozměry a hmotnosti: Rozvor 1465 mm, úhel hlavy řízení 62 stupňů, stopa 119 mm, zdvih párování vpředu/vzadu 130/120 mm, výška sedla 785 mm, objem palivové nádrže 19 l, hmotnost s plnou nádrží 212 kg, celková hmotnost 400 kg.

Měření
Největší rychlost 175 km/h
Zrychlení 0 - 100 km/h 5,3 s
Elasticita 60 - 120 km/h 17,9 s
Spotřeba 3,5 až 9,1 l/100 km natural