Moje motozačátky
Mým prvním motocyklem, který jsem si koupil ve svých 20 letech byl
Simson SR 50 .
Nebyl jsem spokojen s jeho
výkonem a tak jsem ho nechal řádně poštelovat
ve firmě Moto Havrda v Hradci Králové, která je výhradním dovozcem
motocyklů Simson do ČR. Jednalo se i o výměnu karburátoru za typ
Bing, který se v té době již standartně dodával na nové Simsony.
V té době jsem také vyměnil výfuk za kratší a účinější, čímž se
snížila hlučnost a také již tolik nehrozilo jeho uvolňování
vibracemi. Ku prospěchu jízdních vlastností bylo i použití přední
pneumatiky Vee Rubber s poněkud sportovním desénem
Na tomto stroji jsem za jednu sezónu najezdil asi 6500 km a to bez
možnosti jezdit o prázdninách, kdy jsem byl za prací v Německu.
S motocyklem Simson jsem byl v celku spokojen a prodal jsem ho
z důvodu neshody v mém tehdejším vztahu.
Drůhým motocyklem v mém životě byla podivná směsice několika typů
Jawy 350 .
V rámu z typu 634, který byl ovšem pořádně upravený, byl motor 638,
kotoučová brzda 639 a plasty 640. Celé to bylo přihlášeno na
papírech 634, které byly oficiálně přestavěné na typ 640. Tímto
ovšem celá věc nekončí. Snad z mladické nerozvážnosti, snad přímo
z blbosti, jsem koupil motocykl, který byl po amatérsku vybaven
12V dymamostertérem z Velorexu. Ten si ovšem vyžádal řezání
karterů, zvětšení pravého víka motoru a dva velké 6V akumulátory
spojené do série. Z tónu mého popisu jistě poznáte, že to prostě
nemohlo fungovat - a máte pravdu. Nejdříve jsem musel shánět celkem
nesehnatelnou věc a to nové uhlíky, první jsem sehnal na motovrakovišti
Poupě v Zadražanech u Nového Bydžova a druhé jsem si pak musel
nechat vyrobit ve firmě Carbonay v Přelouči. Potom jsem musel shánět
releový regulátor na 12V, abych potom stejně celý startovací
mechanismus vzřadil z provozu a obě objemné baterie nahradil
standartní 12V 5Ah.
Nebudu se dále rozepisovat, jaké problémy jsem s touto Jawou měl,
to by byla dlouhá historie, snad jen to, že jsem toužil po naháči
a tak jsem hranatý světlomet vyměnil za kulatý a palubní desku
patřičně upravil. Vzhled to mělo pěkný, ale byl jsem rád, že jsem
se toho po 7000 km za jednu sezónu (také bez prázdnin) zbavil.
Z tohoto motocyklu pro mne plyne jenom jedno ponaučení:
Nikdy nekupuj upravenou motorku a úpravy si vždycky
dělej sám !!!
Po tomto excesu jsem jeden rok žádnou motorku nevlastnil a pořídil
jsem si Fiat 126p .
V roce 1999 jsem se nechal svým kamarádem Jirkou přemluvit ke koupit motocyklu
Jawa 350/640 Sport , abychom mohli
podikat expedice a motovýprvy. Najezdil jsem na ní asi 15.000 km, byl jsem na
ní v Německu, Nizozemí a Maďarsku. Dokonce tato motorka byla v Liberci
v desátém patře na balkóně paneláku. Nechal ji vyladit na 28 koní a nakonec ji
v květnu 2002 prodal.
To proto, abych mohl koupit motocykl
Jawa 280/594 Tempo. Vlastnit tento velmi
vyjímečný motocykl jsem měl vždy jako jeden ze svých snů a i přesto jsem ho sedlal
jen 4 měsíce. Stihl jsem na něm najezdit asi 7 tisíc kilometrů, podíval jsem se na něm
do Chorvatska a na Slovensko a v září 2002 jsem ho prodal.
Bez motocyklu jsem nevydržel ani měsíc a koupil si cestovní motocykl podle mých
představ - Hondu NTV 650.
Píše se květen 2003 a já jsem prodal Fiátka. Teď používám jako čtyřkolový
dopravní prostředek Škodu Felicia 1,3 MPi rv. 2000.