Moje motozačátky

Mým prvním motocyklem, který jsem si koupil ve svých 20 letech byl Simson SR 50 . Simson SR 50 Nebyl jsem spokojen s jeho výkonem a tak jsem ho nechal řádně poštelovat ve firmě Moto Havrda v Hradci Králové, která je výhradním dovozcem motocyklů Simson do ČR. Jednalo se i o výměnu karburátoru za typ Bing, který se v té době již standartně dodával na nové Simsony. V té době jsem také vyměnil výfuk za kratší a účinější, čímž se snížila hlučnost a také již tolik nehrozilo jeho uvolňování vibracemi. Ku prospěchu jízdních vlastností bylo i použití přední pneumatiky Vee Rubber s poněkud sportovním desénem
Na tomto stroji jsem za jednu sezónu najezdil asi 6500 km a to bez možnosti jezdit o prázdninách, kdy jsem byl za prací v Německu.
S motocyklem Simson jsem byl v celku spokojen a prodal jsem ho z důvodu neshody v mém tehdejším vztahu.

Drůhým motocyklem v mém životě byla podivná směsice několika typů Jawy 350 . Jawa 350 V rámu z typu 634, který byl ovšem pořádně upravený, byl motor 638, kotoučová brzda 639 a plasty 640. Celé to bylo přihlášeno na papírech 634, které byly oficiálně přestavěné na typ 640. Tímto ovšem celá věc nekončí. Snad z mladické nerozvážnosti, snad přímo z blbosti, jsem koupil motocykl, který byl po amatérsku vybaven 12V dymamostertérem z Velorexu. Ten si ovšem vyžádal řezání karterů, zvětšení pravého víka motoru a dva velké 6V akumulátory spojené do série. Z tónu mého popisu jistě poznáte, že to prostě nemohlo fungovat - a máte pravdu. Nejdříve jsem musel shánět celkem nesehnatelnou věc a to nové uhlíky, první jsem sehnal na motovrakovišti Poupě v Zadražanech u Nového Bydžova a druhé jsem si pak musel nechat vyrobit ve firmě Carbonay v Přelouči. Potom jsem musel shánět releový regulátor na 12V, abych potom stejně celý startovací mechanismus vzřadil z provozu a obě objemné baterie nahradil standartní 12V 5Ah.
Nebudu se dále rozepisovat, jaké problémy jsem s touto Jawou měl, to by byla dlouhá historie, snad jen to, že jsem toužil po naháči a tak jsem hranatý světlomet vyměnil za kulatý a palubní desku patřičně upravil. Vzhled to mělo pěkný, ale byl jsem rád, že jsem se toho po 7000 km za jednu sezónu (také bez prázdnin) zbavil.
Z tohoto motocyklu pro mne plyne jenom jedno ponaučení:

Nikdy nekupuj upravenou motorku a úpravy si vždycky dělej sám !!!

Po tomto excesu jsem jeden rok žádnou motorku nevlastnil a pořídil jsem si Fiat 126p .
V roce 1999 jsem se nechal svým kamarádem Jirkou přemluvit ke koupit motocyklu
Jawa 350/640 Sport , abychom mohli podikat expedice a motovýprvy. Najezdil jsem na ní asi 15.000 km, byl jsem na ní v Německu, Nizozemí a Maďarsku. Dokonce tato motorka byla v Liberci v desátém patře na balkóně paneláku. Nechal ji vyladit na 28 koní a nakonec ji v květnu 2002 prodal.
To proto, abych mohl koupit motocykl Jawa 280/594 Tempo. Vlastnit tento velmi vyjímečný motocykl jsem měl vždy jako jeden ze svých snů a i přesto jsem ho sedlal jen 4 měsíce. Stihl jsem na něm najezdit asi 7 tisíc kilometrů, podíval jsem se na něm do Chorvatska a na Slovensko a v září 2002 jsem ho prodal.
Bez motocyklu jsem nevydržel ani měsíc a koupil si cestovní motocykl podle mých představ - Hondu NTV 650.
Píše se květen 2003 a já jsem prodal Fiátka. Teď používám jako čtyřkolový dopravní prostředek Škodu Felicia 1,3 MPi rv. 2000.