logo HONDA Motorcycles

Honda NTV 650


Stručná charakteristika Výbava a úpravy Pneumatiky
Technické údaje Testy a články Fotogalerie
Údržba a kontroly Návody Odkazy


Větrný stítek
Nosiče postranních kufrů
Zadní nosič zavazadel
Vyhřívané rukojeti

Větrný stítek

   Je věcí vkusu, jestli se líbí a nebo ne, ale jedno je jisté. Každý z majitelů nějakého motocyklu bez kapotáže potvrdí, že jízda, aby nebyla únavná, je možná delší dobu tak do 130 km/h. A právě tento štítek plní funkci kapotáže a posouvá tuto rychlost výš, někam ke 150 km/h. I ochrana před deštěm je mnohem lepší, i když jen na horní polovinu těla.

Nosič postranních kufrů

   Z mého minulého motocyklu mi zbyly postranní kufry Hepoco & Becker, které se osvědčily a nadále je chci používat k cestování. Konstrukci jsem použil podobnou, jako u mých předchozích motocyklů. Nosiče jsou vyrobeny převážně z ocelové kulatiny o průměru 14 mm, pro kterou jsem se rozhodl pro její cenu, dostupnost a jednoduchost opracovávání. Samosebou, že nevýhodou je velká hmotnost. Úchtné body jsem zvolil podobně jako u Jawy tři: výběžek u stupaček spolujezdce, montážní otvor pod sedlem a úchytný bod pro zadní blikače. Pro jistotu jsem vzadu před registrační značkou oba nosiče spojil vzpěrou, podobně jak to mají originální nosiče zavazadel. Kufry jsem se snažil umístit co nejvíc k motocyklu a pokud možno co nejvíce dopředu, nelíbí se mi, když vyčnívají dozadu za profil motocyklu. Zadní blikače jsem přesunul do prostoru nad kufry (na zadní nosič). Celé nosiše jsem nechal na černo nastříkat v práškové lakovně.

Zadní nosič zavazadel

   Sériově je Honda NTV vybavena pouze zadním madlem spolujezdce. To neumožňuje připevnění zavazadel či zadního kufru. Doplňkové nosiče od znumých výrobců se přidělávají až za zmíněné madlo a výrazně přečnívají doazdu za motocykl. S tím jsem se nechtěl spokojit a tak jsem si nechal nosič vyrobit celý znovu v zámečnické dílně. Je přichycen do stejných otvorů jako madlo, jehož funkci také zastává. Kromě možnosti připevnění zavazadel zároveň slouží jako držák zadních blikačů, které jsem byl donucen přesunout z původních úchytů při montáži bočních nosičů.
   Celý nosič je stejně jako boční nosiče vyroben z oceli, konkrétně z kulatiny a jäcklů. Jako povrchovou úpravu jsem opět použil černý práškový lak s polomatným povrchem.

Vyhřívané rukojeti

   Na motocyklu, který jsem pořídil již byly namontované, ale sundavat je rozhodně nebudu. Právě v podzimním počasí se velmi dobře osvědčují a zpříjemňují cestování. Montáž byla provedena předchozím majitelem a myslím, že dobře. Rukojeti jsou příjemné do ruky, jen by mohly mít menší průměr. Na řidítkách uprostřed je osvládací spínač, který má tři polohy:
    1. Vypnuto
    2. Start
    3. Zapnuto
   V teplejším počasí není nutné samozřejmě vyhřívání zapínat, ale přijde-li deštík, nebo když se ochladí, přepínám nejprve na startovací polohu, která rukojeti rychle vyhřeje, ale po delší době skoro pálí. A to je čas, kdy je vhodné přepnout do poslední polohy, při které si rukojeti udržují stálou a příjemnou teplotu.
   Nikdy jsem o montáži vyhřívaných rukojetí neuvažoval, ale teď když je mám, tak si je nemůžu vynachválit a koupím-li si někdy nějaký další cestovní motocykl, určitě si je na něj namontuji.