Mé jméno je Vojtěch Blecha, ale všichni mě znáte z netu pod přezdívkou
BERT. Po světě chodím už od roku 1977 a pár let už taky tento svět brázdím na
kole, na motocyklu a v autě. Když zrovna nebrázdím, tak jsem lékařem. Ten svět mi více než
motocykl dělají krásnější moje žena Andrea a dcery Klárka a Verča a od června 2007 taky malý Vojtík.
Co se týče mé motocyklové
historie, tak jsem začínal na skútru
Simson SR50 , na kterém jsem najezdil za jednu
sezónu asi 7.000km, dalším mým motocyklem byla
Jawa 350
podivného složení (rám 634, motor 638, vidle 639 a celé
to bylo přestavěno na 640). I tuto motorku jsem měl jen
jednu sezónu se stejným počtem kilometrů. Potom
následovala roční pauza bez motocyklu, ve které jsem koupil
Fiat 126p a v listopadu 1999 jsem zakoupil
Jawu 350/640 Sport .
A s tou jsem najezdil asi 15000 km a prodal ji těsně potom, co jsem
jsi udělal radost a splnil svůj sen a pořídil si vodou chlazenou
dvoudobou Jawu 280/594 Tempo.
S ní jsem najezdil 7.000
km za 3 měsíce. Byl jsem s ní v Chorvatsku a na Slovensku, dobře mi posloužila a v září roku 2002
jsem ji prodal. To proto, abych si mohl pořídit pořádný cestovní motocykl
Honda NTV 650 . Na NTVéčku jsem najezdil 15.000 km,
procestoval jsem s ním několik zemí a nakonec ji prodal v srpnu 2006.
Po té nastala dlouhá pausa zakončená v roce 2011 projektem
Jawy Californian OHC postavené ze sériové Jawy 250 Travel. Další motocyklovou historii
už píšu spolu s firmou Mates Moto Servis.
Zajímavou kapitolou v mém motoristickém životě a zároveň splněným
klulovským snem byla stavba kabrioletu z Trabanta ve spolupráci s bratrem.
Náš Trabant 911S
Šneček byla amatérská úprava nesplňující žádné předpisy, ale
ohleduplní policisté v Kolíně nás celé prázdniny roku 1996 přehlíželi.
O techničák jsme přišli až v září při výletě v Jičíně. Vůz jsme
prodali za 12.000 Kč, což plně pokrylo náklady a částečně i projetý
benzín. Šneček se jmenoval proto, že měl na kapotě sošku vzpínajícího
se šneka a ne podle dosahované rychlosti jak by si mohl někdo myslet.
Zmiňuji-li se o bratrovi, nesmím zapomenout na jeho motocykl, kterým
byla myslím velmi vkusná úprava
Jawy 350/639 ,
na chopper. Výraznými prvky byly: rozšířená nádrž, přepákování,
kožené stupňové sedlo s opěrkou, boční brašny, vysoká řidítka,
chromovamé blikače a kola 90/90-19 a 120/90-16.