Něco o mně a o mých motocyklech

Bert

  Mé jméno je Vojtěch Blecha, ale všichni mě znáte z netu pod přezdívkou BERT. Po světě chodím už od roku 1977 a pár let už taky tento svět brázdím na kole, na motocyklu a v autě. Když zrovna nebrázdím, tak jsem lékařem. Ten svět mi více než motocykl dělají krásnější moje žena Andrea a dcery Klárka a Verča a od června 2007 taky malý Vojtík.
   Co se týče mé motocyklové historie, tak jsem začínal na skútru Simson SR50 , na kterém jsem najezdil za jednu sezónu asi 7.000km, dalším mým motocyklem byla Jawa 350 podivného složení (rám 634, motor 638, vidle 639 a celé to bylo přestavěno na 640). I tuto motorku jsem měl jen jednu sezónu se stejným počtem kilometrů. Potom následovala roční pauza bez motocyklu, ve které jsem koupil Fiat 126p a v listopadu 1999 jsem zakoupil Jawu 350/640 Sport . A s tou jsem najezdil asi 15000 km a prodal ji těsně potom, co jsem jsi udělal radost a splnil svůj sen a pořídil si vodou chlazenou dvoudobou Jawu 280/594 Tempo. S ní jsem najezdil 7.000 km za 3 měsíce. Byl jsem s ní v Chorvatsku a na Slovensku, dobře mi posloužila a v září roku 2002 jsem ji prodal. To proto, abych si mohl pořídit pořádný cestovní motocykl Honda NTV 650 . Na NTVéčku jsem najezdil 15.000 km, procestoval jsem s ním několik zemí a nakonec ji prodal v srpnu 2006.
   Po té nastala dlouhá pausa zakončená v roce 2011 projektem Jawy Californian OHC postavené ze sériové Jawy 250 Travel. Další motocyklovou historii už píšu spolu s firmou Mates Moto Servis.

   Zajímavou kapitolou v mém motoristickém životě a zároveň splněným klulovským snem byla stavba kabrioletu z Trabanta ve spolupráci s bratrem. Náš Trabant 911S Šneček byla amatérská úprava nesplňující žádné předpisy, ale ohleduplní policisté v Kolíně nás celé prázdniny roku 1996 přehlíželi. O techničák jsme přišli až v září při výletě v Jičíně. Vůz jsme prodali za 12.000 Kč, což plně pokrylo náklady a částečně i projetý benzín. Šneček se jmenoval proto, že měl na kapotě sošku vzpínajícího se šneka a ne podle dosahované rychlosti jak by si mohl někdo myslet.
   Zmiňuji-li se o bratrovi, nesmím zapomenout na jeho motocykl, kterým byla myslím velmi vkusná úprava Jawy 350/639 , na chopper. Výraznými prvky byly: rozšířená nádrž, přepákování, kožené stupňové sedlo s opěrkou, boční brašny, vysoká řidítka, chromovamé blikače a kola 90/90-19 a 120/90-16.